۸ کشور از تحریم‌های ضدایرانی امریکا معاف شدند
نوشته شده توسط : alipour


دولت امریکا هشت سرزمین را از تحریم های ضد ایرانی معاف کرد .
۸
میهن از تحریم‌های ضدایرانی امریکا معاف شدند
پایشگر- دولت امریکا هشت مرزو بوم را از تحریم های ضد اهل ایران معاف کرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ،بلومبرگ به نقل از یک رده عالیرتبه دولت آمریکا گزارش بخشید که در آستانه تحریم های ضدایرانی، واشنگتن با معافیت ۸ میهن برای ادامه خرید نفت از تهران موافقت کرده است .

پایگاه خبری تحلیلی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، آمریکا ۸ مملکت از قبیل ژاپن، هند و کره جنوبی را راجع به خرید نفت جمهوری اسلامی ایران پس از اعمال دوباره تحریم های آینده مشمول معافیت خویش قرار اعطا کرد .

بر پایه گزارش این رسانه، یک رده عالیرتبه دولت آمریکا اعلام کرد که متحدان نزدیک آمریکا از پاراگراف ژاپن و کره جنوبی به همپا هند که وابستگی زیادی به نفت جمهوری اسلامی ایران دارا‌هستند این معافیت را اخذ کرده‌ اند؛ البته توقع می‌ رود لیست کامل معافیت های نام برده دوشنبه آینده (روز اولیه اعمال تحریم های ضدی ارانی واشنگتن) منتشر شود .

چین نیز جزء کشورهایی می باشد که اجازه خریداری نفت کشور‌ایران را اخذ کرده اند البته مذاکرات با پکن در این باره ادامه دارد .

۴ کشور دیگر در این گزارش معرفی نشده اند .

یک رده امریکایی یاد نشان کرد معافیت از اجرای تحریم ها برای پرهیز از ارتقا ارزش نفت واگذار شده البته کشورهای مشمول معافیت عهدوپیمان داده اند واردات نفت خود از کشور ایران را کاهش دهند .

انتظار می رود مایکل پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز جاری معافیت ۸ مرزوبوم از تحریم های نفتی امریکا را رسماً اعلام کند .

این درحالیست که هشتم ماه می سال روان میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه تنها تحریم های قبل را گشوده می گرداند بلکه تحریم های جدید در مقابل تهران را هم اعمال خواهد کرد .

ششم آگوست ۲۰۱۸ اولین تحریم های آمریکا علیه کشور ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال ۲۰۱۵ متوقف شده بود، مجدد به اجرا نهاده شد .

تحریم های آمریکا مشتمل بر محدودیت دارای ارتباط با تجارت ایران در مورد طلا و فلزات گران بها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند .

تحریم های نفتی کشور ایران هم از ۴ نوامبر سال ۲۰۱۸ به تراز اجرا در می آید .





:: برچسب‌ها: پایگاه خبری تحلیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: